Why did Stanford change its logo

MBS Professor Jack Nasher: The Stanford Bluff

https://nasher.com

Jack Nasher, professor at Munich Business School, describes himself as a faculty member at Stanford University. But that's wrong, as the top California university confirms.

Whether in the business magazine Capital (online, 16.8.2018), Manager Magazin (online, 14.10.19) or in the Handelsblatt (online, 20.5.19) - Jack Nasher, professor at the private University of Applied Sciences Munich Business School (MBS) and “Leading negotiator” (Focus), dubbed “Faculty Member of Stanford University” in his guest posts.

The Handelsblatt even says: "He is a faculty member at Stanford University and teaches at Munich Business School." That at least gives the impression that his main job is at Stanford University.

Capital magazine

Manager magazine

Handelsblatt

 

Also on the website of the Munich Business School, where he works as a professor, there is a grammatical mistake: “Professor Nasher is currently also a faculty member at Stanford University”.

On his own website he writes ambiguously that he is “Professor at Munich Business School and in the faculty of Stanford University”. It can be easily understood that he is a professor on the faculty at Stanford University.

Support MBA Journal with an amount of your choice if you want to read more well-researched news.

And the trick has already worked. For some time Wikipedia said he was a professor at Stanford University. It has since been changed.

From FH to Stanford?

But how does a professor at a private German university of applied sciences become a faculty member of Stanford University and thus one of the most respected and research-intensive universities in the world? Even more so, when the Science Council criticized the inadequate research performance of its university in 2015. And where, according to the latest research report by Munich Business School, Nasher's publications mainly relate to his publications on Focus online (“Being successful à la Donald Trump”) restrict - publications that are obviously relevant for research at the university.

Very easily. Nashers information is wrong. The Stanford University press office wrote: "Jack Nasher is a" Visiting Lecturer. " He is not a Stanford professor and is not a member of the Stanford University faculty.”

Stanford Professor Ramón Saldívar, Director of the Bing Overseas Studies Program, had already written that: “Jack Nasher has recently taught at Stanford University Bing Overseas Studies Center in Oxford. He first taught for our program in Oxford during the autumn quarter term of 2018 and is slated to teach again in the winter term of 2020. ” And further: “You do not find him on the roster of the Bing Overseas Studies faculty because he is not officially a Stanford University faculty member. His appointment is as a "Visiting Lecturer" with a one time renewable appointment.”


So Nasher is a visiting lecturer or visiting professor (depending on the translation) at Bing Overseas Studies, a program in which undergraduate students travel to different countries and attend lectures and courses there. He taught there in Oxford in the fall of 2018 and is doing it again this winter semester. He is not on the Bing Overseas Studies faculty list, according to Professor Saldívar, because he is not an official faculty member at Stanford University.

Confronted with the testimony of Professor Saldívar, Nasher wrote on July 5: “I am a visiting faculty member at Stanford University. “Not officially a Stanford University faculty member” means that I am not a “full” faculty member. Because of my professorship in Munich, this would not be possible for me. Nonetheless, I'm a faculty member at Stanford University in the Bing Overseas Programwhat is clearly communicated, e.g. in my official Stanford profile: https://profiles.stanford.edu/jack-nasher. In addition, the "renewable appointment" has already been confirmed by Stanford. "

However, none of the articles mentioned say anything about the Bing Overseas Studies Program. It just says he's a faculty member at Stanford University.

This is true even for his article in the Harvard Business Review. Again, it just means that he is “on the faculty of Stanford University”.

None of this is surprising. Nasher belongs to the speaker scene, a growing group of more or less serious self-promoters who like to exaggerate or even pile up in their self-presentation. In the Harvard Business Review, Nasher can also be described as “the most widely read business psychologist in continental Europe”. Speakers such as Nasher are marketed primarily through agencies such as Speakers Excellence and Sprecherhaus as well as the Gedankentanken platform.

And because the well-known media have spread Nashers Bluff so eagerly, he will probably be labeled a faculty member at Stanford University for a long time and no one will question it.

After the above article was published, Nasher threatened a massive smear campaign in which he posted his misrepresentations and defamations against the author via a “press mailing list de luxe, who accesses almost 1000 press pages ”wants to send. It is not the first time that the professor at Munich Business School has spread massive slander and misrepresentation about the author.

Not only does the 40-year-old's behavior show increasing psychological abnormalities, but he also reveals considerable intellectual deficits and, above all, a terrifying ignorance of the international MBA market. This is shown by his remarks on the internationally known and renowned CEIBS (China Europe International Business School) in Shanghai. Nasher describes the leading business school in China as "completely obscure" and "unknown". The would-be Stanford professor can hardly demonstrate his complete ignorance any better. This is of course embarrassing for Munich Business School, which likes to present itself as an international business school and where Nasher teaches in the MBA program.

On February 13, 2020, Nasher, as a "colleague", sent an email with massive slander and false allegations of fact about the author to professors at several business schools. At the Munich Business School one does not seem to mind the judicial and probably also criminally relevant behavior of their professor. On February 17, Nasher followed suit, urging the same recipients to distance themselves from the author by making several false assertions of fact. He even sent illegal, long outdated and non-public court orders.

When asked whether the behavior corresponds to the mission statement and the value concept of the Munich Business School, President Alfred Gossner and Dean Stefan Baldi remain silent. Needless to say, Nasher is still referred to as a faculty member at Stanford University on the private university's website.

Trio infernale

In his slander, Nasher also repeatedly refers to the impostor and notorious liar Suzanne Grieger-Langer, haufe.de recently reported on their controversial customer list, and their absurd conspiracy theory is also based on some of Nasher's numerous defamations. In the meantime, however, he had to delete them - which of course does not prevent Grieger-Langer from spreading them further. The third in the trio infernale that Nasher and Grieger-Langer refer to - be it on their website or in the video - is Christopher Jahns.

The former president of the EBS University of Economics and Law, who will soon have to answer in court again for suspected commercial infidelity, has now jumped on the defamation campaign against the author. For example, he is angry about the author's “perfidious speculation” about an imminent admission to psychiatry ”. It was the public prosecutor who demanded his briefing in 2017 because Jahns refused to have his negotiating ability checked again. So he obviously wanted to evade a new main trial of his criminal trial. Already in 2017 the Wiesbadener Kurier headlined: “Fit for business, sick for the court” and wrote: “In Wiesbaden judicial circles one speaks of a“ scandal ”. Because Jahns wanted to "trick" himself. "

Update (July 10, 2020): On March 27, the Frankfurt Regional Court banned Jack Nasher from making five false statements about the author on its website and in his emails to professors at renowned business schools. Nasher appealed against the decision and failed on all five points (judgment of July 3, 2020). More about it here.

Update (July 28, 2020): He also incorrectly refers to himself as a "Faculty Member of Stanford University" on his website.

Update (1.12.20): Nasher has now been legally convicted, which does not prevent him from spreading more old and new false statements and slander. He also maintains the false statement that he was a faculty member at Stanford University.

Update (3/18/21): Like the Munich Business School, Nasher sticks to the false statement. His Stanford profile has since been refined. Nasher is “staff” and does not belong to the faculty.

Share article now about:

About Bärbel Schwertfeger

Bärbel Schwertfeger is a graduate psychologist and has been working as a freelance journalist in the field of management, further training and personnel development since 1985.